Lista blogów » Kamperki.com - lifestyle, moda, uroda, parenting, kulinaria

Pomysły na śniadanie – insulinooporność

Zobacz oryginał

 

Śniadanie, to podstawa dnia.

To zdanie, które należy sobie wbić do głowy i tego kurczowo się trzymać.  W zasadzie jest to najważniejszy posiłek, od którego zaczynamy nasz dzień i bardzo, ale to bardzo ważne jest, by był odpowiednio skomponowany, tak by dał nam energię do jego rozpoczęcia.

Śniadanie przy insulinooporności wymaga naszego dodatkowego zaangażowania przy odpowiednim jego skomponowaniu. Bardzo ważne jest aby odpowiednio połączyć produkty z niskim indeksem glikemicznym, białka, owoce i warzywa również o niskim IG, wartościowe tłuszcze, produkty pełnoziarniste.

Przygotowałam dla Was kilka przepisów na śniadanie odpowiednie dla cukrzyka, czy osoby z insulinoopornością. Produkty w nich dobrane są odpowiednio zbilansowane, mamy więc pewność, że śniadanie które zjadamy jest pełnowartościowe i zapewni nam dobry start w nowy dzień!

Śniadanie nr 1 – SAŁATKA Z AWOKADO I JAJKIEM

Składniki:

  • awokado 70g
  • jajko 2 sztuki
  • szpinak 50 g
  • pomidory koktajlowe 120g
  • słonecznik 10 g
  • oliwa

Przygotowanie:

  • szpinak polej oliwą, posyp ulubionymi ziołami, na wierzch połóż awokado oraz pomidorki
  • jajko usmaż na beztłuszczowej patelni i wyłóż na sałatkę
  • posyp uprażonymi ziołami

 

 

Śniadanie nr 2 – TWAROŻEK Z PAPRYKĄ

Składniki:

  • chleb żytni razowy – 1 kromka
  • ser twarogowy chudy 100g
  • papryka 140g
  • jogurt naturalny 40g
  • szczypiorek 10g
  • olej lniany tłoczony na zimno 20g

Przygotowanie:

  • twarożek wymieszaj z olejem, dodaj startą na grubych oczkach paprykę i szczypiorek
  • dopraw za pomocą ulubionych ziół, pieprzu i kurkumy

OI000547-1024x683.jpg

Śniadanie nr 3 – OMLET Z PIECZARKAMI I SZPINAKIEM

Składniki:

  • chleb żytni razowy 1 kromka
  • jajko 3 sztuki
  • pieczarki 80g
  • czosnek  1 ząbek
  • szpinak 50g
  • masło 10g
  • mleko 20g

Przygotowanie:

  • na maśle podsmaż czosnek, dodaj szpinak i pokrojone pieczarki, dopraw do smaku pieprzem i solą
  • jajka rozbij i dodaj do podsmażonych warzyw, dodaj mleko
  • smaż pod przykryciem do momentu aż jajka się zetną

 

Śniadanie nr 4 – PLACUSZKI AMARANTUSOWE Z SERKIEM WIEJSKIM

Składniki:

  • serek wiejski 75g
  • miód mała łyżeczka
  • mleko 75g
  • oliwa z oliwek 1/3 łyżki
  • banan 60g
  • mąka z amarantusa 30g
  • jajko

Przygotowanie:

  • rozgnieć banana widelcem, dodaj mleko i mąkę
  • roztrzep jajko i dodaj do pozostałych składników
  • dodaj oliwę i wymieszaj
  • smaż na beztłuszczowej patelni niewielkie placuszki
  • polej placuszki serkiem wiejskim i miodem

To wszystko, to pełnowartościowe śniadania, które zapewnią Wam porcję energii na cały poranek! Są odpowiednio zbilansowane pod kątem białek, tłuszczy i  węglowodanów, a co również ważne, bardzo szybkie do wykonania i ich zrobienie nie zajmie Wam więcej, niż kilka minut!

Smacznego!

insulinooporność menu śniadanie insulinooporność co jesć dieta cukrzyca niskie ig pomysły na śniadanie insulinooporność

Artykuł Pomysły na śniadanie – insulinooporność pochodzi z serwisu kamperki.com.

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.