Lista blogów » Kolorowa dusza

Jak reklamować usługi? Promowanie biura rachunkowego

Zobacz oryginał

Jak reklamować usługi? Promowanie biura rachunkowego

Cześć! Dzisiaj przychodzę do Was z nowym wpisem, tym razem bardziej biznesowym. Jak już pewnie wiecie, od 2,5 roku prowadzę (razem z moją kochaną mamą) biuro rachunkowe Aktówka w Rzeszowie. Wydawałoby się, że ta branża jest ciężka do wypromowania, a zebranie klientów będzie trwało bardzo długo. Też tak na początku myślałam, jednak nie poddawałam się i robiłam swoje. Robiłam to, co uważałam za słuszne. 

Początki nie były kolorowe. Przez pierwsze pół roku byłam trochę podłamana, jednak w głębi duszy liczyłam na to, że w końcu sytuacja się odmieni. I tak się stało! Nasze wcześniejsze działania zaczęły przynosić efekty. Po 2,5 roku jesteśmy na takim etapie, gdzie nie musiałybyśmy już przyjmować nowych klientów. Mam stabilne zarobki, pracuję 6h dziennie, mam czas na rodzinę, pasje i odpoczynek. Jakie formy reklamy sprawdziły się w przypadku biura rachunkowego? Jak reklamować usługi? Poniżej opiszę sposoby, które sama wypróbowałam.

Jak reklamować usługi – przykłady Profil na Instagramie i Facebooku

Nigdy bym nie uwierzyła, że profil biura rachunkowego na Facebooku lub Instagramie zgromadzi dosyć sporą społeczność, a tym bardziej, że sprowadzi klientów! Profile na social mediach to nic innego, jak wizytówka online Twojej firmy. Jeśli postarasz się i pokażesz tam siebie, swoją pasje, dasz coś od siebie, to na pewno wiele osób to doceni, trafi na Twój profil i być może zostanie klientem. Nawet w naszej branży się to sprawdziło. Większość profili branżowych korzysta ze stockowych zdjęć i sztywnych tekstów, w których ciężko zrozumieć, o co konkretnie chodzi. My postanowiłyśmy zrobić to inaczej. Owszem, publikujemy informacje o zmianach podatkowych, ale robimy to w ludzkim języku, łatwym do zrozumienia dla osób nie związanych z branżą. Pokazujemy siebie – chcemy, aby nasz klient wiedział, kim jesteśmy w prywatnym życiu. Uważam, że takie zabiegi dużo dają i tworzą pewną więź z osobami, które obserwują nasz profil. Warto się wyróżnić i zrobić coś w inny sposób, niż inni.

firmowy-profil-na-instagramie-biura-rach

Sprawdź nasz profil na Instagramie i Facebooku.

Posty reklamowe na grupach

Na początku działalności o biurze wiedzieli tylko znajomi (i Wy!). Aby informacja o nowo-powstałym biurze rozeszła się dalej, udostępniałam ogłoszenie na lokalnych grupach. Nie mówię, aby spamować, ale ciekawy opis usług wraz ze zdjęciem raz na jakiś czas nie będzie niczym złym.

PS: Sprawdzajcie regulaminy takich grup, czy zezwalają one na reklamowanie swoich firm.

Reklama google, Twoja strona internetowa

Na samym początku działalności skusiłam się również na reklamę google, dzięki której osoby szukające biura rachunkowego w wyszukiwarce, mogły trafić na moją stronę internetową. Reklamę dostosowałam sama – wybrałam frazy kluczowe, na których w szczególności mi zależało. Skorzystałam z promocji w Google, dzięki której po wydaniu 200zł otrzymałam kolejne 200zł na reklamę. Dzięki reklamie pojawiło się sporo zapytań o usługi – część osób skorzystała z oferty, część nie. Jestem pewna, że dobrze wykonana reklama Google może przynieść dużo korzyści. Warto jednak wiedzieć jakie słowa kluczowe wybrać, aby się przebić. Jest wiele firm specjalizujących się w tym temacie profesjonalnie.

Aby reklama google była skuteczna, musimy mieć stronę internetową. Na stronie warto zawrzeć najważniejsze informacje, czyli:

  • kim jesteśmy
  • co robimy, jakie usługi świadczymy
  • jak się z nami skontaktować
  • gdzie znajduje się biuro (jeśli jest)
  • przykładowe ceny (jeśli są sztywne) / realizacje (jeśli TWORZYMY coś)

WPIS: Jak otworzyć działalność gospodarczą? Odczucia po pół roku prowadzenia własnej firmy. Wizytówka Google, recenzje Google / na fanpage

Często szukasz różnych restauracji, miejsc, firm w Google? Ja tak i wiem, że wiele osób też tak robi. Warto utworzyć w Google wizytówkę swojej firmy, dzięki której więcej osób będzie mogło Cię odkryć. Nie ma co ukrywać – dla niektórych klientów często lokalizacja jest kluczowym czynnikiem wyboru.

Aby być bardziej wiarygodnym, warto mieć recenzje – zarówno na swojej wizytówce Google, jak i na fanpage na Facebooku. Jeśli ktoś skorzystał z Twoich usług – poproś go o opinię. Wyjaśnij, że jest to dla Ciebie bardzo ważne, że dzięki temu większa ilość osób może odkryć Twoją firmę.

wizytowka-google-promowanie-firmy.png

Polecenia klientów

Ostatnie i najważniejsze – polecenia klientów. Zaryzykuję stwierdzeniem, że ponad połowa naszych klientów przyszła do nas z polecenia. Cieszę się, że nasi klienci są z nas zadowoleni. Cały czas pracujemy na dobrą opinię, staramy się wykonywać usługi na najwyższym poziomie. Specyfika usług księgowych powoduje, że nie jest to jednorazowe świadczenie – zostajemy związani ze sobą na dłuższy czas. Tworzymy swego rodzaju więź. Wiele osób docenia naszą pracę i poleca nas swoim znajomym, rodzinie. Dzięki temu nasza baza się poszerza i znowu mamy szansę na kolejne polecenie. Dlatego ważne jest to, jak prowadzimy nasz biznes i ile z siebie dajemy.

Uff, to by było na tyle! Pamiętajcie, że każdy biznes jest inny, a metody promowania najlepiej sprawdzić na konkretnym przypadku i wybrać to, co najlepiej się sprawdza. Dajcie znać, czy post był dla Was pomocny!

Artykuł Jak reklamować usługi? Promowanie biura rachunkowego pochodzi z serwisu KOLOROWA DUSZA: Blog o modzie, urodzie, zakupach i podróżach.

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.